vineri, 15 noiembrie 2013

Ziua Nationala a statului Panama, in Penonome


Am avut ocazia sa fiu in Panama cu ocazia celebrarii zilei Nationale. Am prins cam toata perioada de festivitati care includeau ziua independentei, ziua steagului, ziua separarii de Columbia. Stiam dinainte de la localnici ca vor fi anumite festivitati, ceva gen parade de care avem si noi dar nu ma asteptam la ce aveam sa vad. Poate cea mai mare festivitate se desfasura in orasul Colon din nord, dar din motive greu de inteles pentru mine, persoana cu care eram, a refuzat pur si simplu sa mergem din motive de siguranta, aveam sa aflu mai apoi ca acest Colon este unul dintre orasele cele mai periculoase din America Latina, impreuna cu Limon din Costa Rica acestea fac capul de afis al calatoriei de pana acum. Am trecut prin ele cu autobuzul insa nu am reusit sa imi dau seama de atmosfera. Oricum nu au nimic special iar daca puteti sa le evitati ar fi de preferat sa o faceti.
Pentru ca nu am reusit sa vad cea mai mare festivitate dar pentru ca imi doream foarte mult, am gasit inlocuitorul repede in orasul Penonome. Timp de 5 zile se tin parade simultan in mai toate orasele din Panama insa aici in Penonome este recunoscut pentru competitia care se desfasoara intre diversele categorii, fie ele scoli de muzica, scoli militare sau grupuri independente. Ceva asemanator Carnavalului Brazilian dar la o scara mult mai mica (am sa scriu cate ceva si despre asta cand voi avea ceva timp). Avea sa inceapa la ora 8AM si sa se termine la 1.30AM. Un adevarat maraton de muzica si dans. Aveau sa se perinde mai bine de 50 de grupuri pe strazile orasului intr-un tur ce dura dupa calculele mele cam 3 ore. La sfarsit multi dintre copii cadeau pur si simplu la pamant din cauza oboselii. Salvari si cadre medicale erau peste tot pentru a acorda primul ajutor in caz de nevoie. Personal, nu am inteles dedicatia si sacrificiul asta insa asta se pare ii acorda o importanta mai mare evenimentului. Am prins si o ploaie pe la mijlocul zilei, rafala destul de puternica care se poate observa din clipul care incerc sa il atasez. Acum sa nu va faceti impresia ca am stat toata ziua sa urmaresc toate bandele, insa cum era desfasurata in centru era practic imposibil sa nu dai peste ei. Intre timp gustam din bunatatile traditionale cu oamenii care i-am intalnit in Penonome. Cred ca e de prisos sa mai amintesc ca daca nu rupi ceva spaniola esti ca si pierdut in America Latina. Tot aici am intalnit o familie de pensionari americani care aveau doi papagali vorbitori, e prima oara cand am avut o conversatie cu un animal, ceva de genul, intrebari cu raspunsuri.. extraordinar! Noaptea am plecat spre David cu oprire in Santiago pentru excursia ce urma sa o fac in Nordul tarii. 









































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu