joi, 21 noiembrie 2013

Nicaragua, Rivas si trecerea granitei

Incep aceasta postare stand aici in Hostelul din Granada, Nicaragua dupa ce am iesit si am avut parte de ceva gustari locale, asa ca daca gresesc ceva, iertat sa imi fie ! Totul a inceput de la plecarea mea din Puntarenas, Costa Rica. Aveam de gand sa plec la opt sa ajung pana in pranz la granita, nu a fost sa fie asa. Pe la ora 14.00 am ajuns intr'un final acolo dupa ce am schimbat autobuzul din El Roble in ¨La Cruce de Barranca¨ si apoi la indemnul unor localnici, ultima data in Liberia. 

                                                          nu e usor sa intri in pielea localnicilor

De data asta granita dintre cele doua tari traversate avea sa fie si mai ¨salbatica¨ decat precedenta dintre Panama si Costa Rica. Imediat cum intri si iti iei stampila de la cei din Costa Rica pentru iesire intri intr-o zona a nimanui in care isi fac veacul toti schimbatorii de valuta, te amentinta ca in Nicaragua nu ai ce sa faci cu dolari sau Coloni si ca ar fi bine sa ii schimbi, sincer nu face mare diferenta intre schimbul oficial si cel practicat de ei fiind infirm, de la 25 la 25.40 per dolar la banca. Alta chestie, inainte de granita, avea sa intre in autobuz o domnisoara care se ofera sa iti completeze foile de intrare si iesire din tara, in schimbul unui bacsis, serviciile ei sunt optionale.

                                            primul punct de control al pasaportului in Nicaragua


                                                   trecerea frontierei inainte de gardul spre Nicaragua


Anumite date logistice trebuie mentionate pentru cei care vor sa faca in viitorul apropiat aceasta calatorie. Mentionez apropiat pentru ca aici in America Centrala totul este relativ si se schimba repede, iar ghidurile de calatorie editate cu mai mult de 3 ani inainte nu mai sunt de actualitate si nu mai cuprind informatii relevante cu privire la preturi sau locatii.Trebuie ca si strain sa platesti o taxa de mediu de 1 dolar pentru ca intri in Nicaragua, dupa care la oficiul de verificare trebuie inmanati impreuna cu pasaportul alti 12 dolari pentru a avea accesul in acest tinut. Imi aduc aminte cum la fiecare granita, vamesii cauta mai mult decat in mod normal in calculator cand vad ca am pasaport de Romania, probabil nu sunt siguri daca este nevoie de viza sau nu pentru a intra.. Trecerea se face destul de usor fara verificari sau controlari de bagaj (pentru cei ce au ¨incarcatura¨ suspecta).

                                                Colectiv-ul care m-a dus din Peñas Blancas in Rivas

Ajuns in Rivas, nu am ezitat sa nu ajung pana pe plaja lacului Cocibolca unde se poate vedea insula Ometepe cu cei doi vulcani ai sai, Conception si Madera. O placere deosebita a fost sa fiu introdus specialitatilor ¨Nica¨ cu o ¨fritanga¨ chiar in fata vulanului, asa da introducere! Animalul asta de munte, care continea soric de porc, pui, branza fripta, costita de porc, platanos prajite si salata de varza cu morcov costa 4 dolari si era destinat unei singure persoane, cum nu a existat pana acum portie care sa ma dovedeasca, am reusit sa ii fac fata si asteia.



Voi pune cateva poze cu Rivas sa va faceti o idee despre ce e pe acolo, despre insula Ometepe si Vulcanul Conception voi face daca se poate o postare separata, necesita mult prea multe vorbe!


Aici trebuie sa scriu ceva; cand citeam  in putinul timp care il am pe transport, ghidurile descarcate de pe torente despre Nicaragua.., se spunea ca biserica din Rivas este una dintre cele mai vechi din America Centrala si ca este acompaniata de chiciosul parc. Imediat cum l-am vazut, mi-a venit in minte descrierea asta. Aveam sa aflu mai pe urma ca toate sunt in acelasi ton. Cel mai dificil a fost poate atunci, cand a trebuit sa explic semnificatia cuvantului ¨chici¨ gazdei mele care considera normal locul. 
Rivas este poate al doilea sau al treilea oras din Nicaragua cu cei 50000 mii locuitori ai sai, dar nu este recunoscut ca fiind un oras turistic ci mai degraba un punct de plecare pentru insula Ometepe si mult mai cunoscutul San Juan del Sur.

                                 Cred ca asa arata in Cuba.. apropos, se spune ca in Nicaragua gasesti
                                              mai multe lucruri legate de El Che decat in Cuba


                                                                             piata din Rivas


                                                       papaya imensi alaturi de alte fructe exotice


                                                                        asteptand plecarea


                                    promovand un magazin de haine si incaltaminte second hand




O sa mai bag cate ceva despre ultima zi petrecuta in regiunea Rivas, care a fost destul de dubioasa, cam ca majoritatea din calatoriile mele. Cum nu am mai reusit sa plec catre Vulcanul Mombacho, am decis sa merg la plaja pentru a ma bucura inca o data de privelistea oferita de Conception. Am oprit si am stat la o terasa cu un tip cubanez care avea cetatenie americana. Mi-a spus cu bucurie ca este blocat in Nicaragua dar ca a gasit un loc in care plateste 16 dolari chiria pe luna si ca se descurca pescuind. La o vorba de Rom si bere Toña am povestit si aflat multe, poate prea multe.. din motive de siguranta prefer sa nu le postez aici. Era acompaniat de un mos enervant de beat care conducea o bicicleta cu volan!

                                                      bicicleta cu volan, care am condus-o si eu



                                                              tineri, jucand fotbal pe plaja


                                                                     facand rondul


   
Ca si cand nu ar fi fost de ajuns cele aflate in timpul zilei, la intoarcere am cumparat un taco de la o localnica. Vorbind, m-au invitat sa impart drumul spre casa cu o caleasca asemanatoare celei de mai sus. Mama si cele doua fiice nedorind sa creada ca, calatoresc singur, mi-au transmis sa am grija aici. Crezand ca este o alta doza de ¨overcare¨ aveam sa aflu ca fiul, respectiv fratele celor 2 fete, fusese omorat in Rivas pe strada acum 5 luni, de catre unii care chipurile l-ar fi confundat cu cineva. Asta a fost o alta reamintire a faptului ca anumite prejudecati se bazeaza pe realitate. In schimb ca in oricare alt loc din lume, daca iti vezi de treaba si stii pe unde sa umbli, este la fel de sigur precum cumpararea unui hamburger in Centru Vechi.


                                                 Insula Ometepe (Conception stanga - Madera dreapta)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu