sâmbătă, 24 ianuarie 2015

Mariupol, traieste !


Mi-am facut se pare un obicei sa scriu despre anumite subiecte care sunt sau nu tratate in presa. In general scriu deoarece am o legatura cu oamenii sau locul in care se petrece actiunea. Cum e de asteptat, tragedia si groaza vinde, dar aici e vorba despre lucruri care te marcheaza profund si tocmai de aceea am fost intrebat de unii dintre voi de ce scriu despre aceste lucruri si nu despre zecile de chestii pozitive care mi se intampla in fiecare zi. Nu stiu cum sunt newsfeed-urile voastre de pe retelele sociale, insa avand mii de prieteni sunt bombardat de informatii care mai de care in fiecare zi. Astazi, ma rog, ieri deja, am vazut toata ziua feeduri despre situatia din Mariupol. Fiind foarte ocupat, cu termenele limita si proiectul care il voi livra incepand de astazi in Belgia, nu am avut timp sa ma uit decat acum la 2 noaptea. Am fost socat sa descopar ca orasul care il vizitasem acum 5 ani e acum teatru de razboi, la fel ca Donetk si altele din zona de Est a Ucrainei.

Am cautat si am gasit cateva fotografii care le-am facut acolo

                                                                   Autogara Mariupol

                                                                       strada din Mariupol

                                                                      doi catei simpatici

Cladire de locuinte din Mariupol

Cum arata ieri dimineata


Am inteles ca separatistii au bombardat orasul de 400.000 de locuitori, in special in zonele locuite ale acestuia (cate or mai fi ele). Nu o sa vorbesc prea multe despre aceste tabere pentru ca inca ma documentez. Am prieteni, cunoscuti, de ambele tabere si totul pare putin confuz. Oricum ce se stie despre acesta situatie, esta ca in momentul de fata sunt confirmate 25 de decese si mai mult de 100 de raniti. 50 de apartamente, patru școli și două grădinițe au fost afectate de bombardamentul de Sambata dimineata. Toti locuitorii din zona de Est a Mariupolului au fost evacuati catre centrul si vestul orasului. Medicii asista ranitii care sunt imprastiati peste tot 







                                                                 Actiunea de la 0:36
                                             link aici in caz de nu merge direct de pe site)



Se pare ca in ciuda bombardamentelor asupra orasului lor, locuitorii s-au adunat in centru intr-un mars al libertatii. Mariupol este un obisnuit al marusilor dupa ce in timp ce Rusia anexa Crimea si o parte din Estul Ucrainer, au lansat un Apel catre cetatenii Uniunii Europene unde cereau solidaritate.





Sa speram ca nu se va extinde acest conflic si ca lucrurile nu vor degenera mai mult decat s-a intamplat deja.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu